Många tror att starta e-handel är väl ingen konst, det är ju bara att köpa en tekniklösning, göra snygga foton, en kul beskrivning och sen är det bara vänta på att ordrarna ska ramla in, eller?
Nja det är lite till som måste göras för att din webbshop ska fungera bra och det är inte alltid så lätt att hitta mod, inspiration och ork att komma igång som många tror, ibland kan man behöva lite hjälp på vägen och ett bollplank.

Du kanske har gjort en investering i en tekniklösning men kommer inte riktigt vidare och vill komma igång eller bli ännu bättre.

Det är just den tjänsten vi på Jolix AB erbjuder: att få bättre insikt i vad multikanalhandel innebär, när du står i startgroparna för e-handel och vill ha hjälp med detaljerna kan vi hjälpa dig komma igång. Du besöker oss under halvdag och får vara en del av vårt team som jobbar med alla delar i vår multikanalbutik.

  • Hos oss får du vara med i orderflödet från det att kunden lagt sin order, plock, pack och till att produkten blir skickad från butiken.
  • Hur väljer man fraktbolag och hur bokar jag frakt, kan jag samarbeta lokalt?
  • Hur går det till praktiskt?
  • Hur lång tid tar det?
  • Hur bär jag mig åt för att få ihop den fysiska butiken med webbshopen?
  • Vad kan man göra man för att få merförsäljning på nätet och vad är service?

Vi har laborerat i vår e-handel med det mesta och precis som i en fysisk butik så vi på Jolix vet att man måste man hela tiden jobba för att bli bättre, så man kan ge ännu bättre service och hitta nya vägar och försäljningskanaler.

  • Hur gör jag för att synas på Google?
  • Hur skyltar jag om i nätbutiken och varför?
  • Hur gör man en bra produktbeskrivning?
  • Hur man kopplar ihop olika artiklar och varför gör man det och hur man kan tänka.
  • Hur du kan använda din e-handel som både ett säljverktyg och en utbildningsportal och uppslagsverk för nya medarbetare. Vilket är mycket praktiskt och skapar en säkerhet hos säljaren och även ger merförsäljning i dina ordinarie kanaler.

Vi anpassar varje besök efter det företag vi ska träffa så att ni får ut så mycket som möjligt av besöket hos oss. Det finns möjlighet att ställa frågor om allt möjligt som rör allt från inköp och försäljning ner till frågor som rör teknik. Inför besöket berättar du lite om dig själv och din verksamhet och så ser vi till att tillsammans med dig bestämma vilka moment vi ska fokusera på under besöket.